May 14, 2011

UUUUUU - The Astral Travels


UUUUUU este un proiect drone/ambient foarte interesant peste care am dat întâmplător. Primele lucruri care mi-au atras atenţia au fost numele (pe bune, UUUUUU?) şi coperta, aşa că am ascultat cu încredere, alimentat de promisiunea unei călătorii spaţiale slow-motion, la viteza luminii.

Nu eu am zis-o pe-asta, ci însuşi autorul proiectului, un scoţian în vârstă de 18 ani pe nume Derek McArthur. Procesul său creativ este unul extrem de simplu şi de sincer: pune microfonul de $5 în faţa amplificatorului, drO)))nează la chitară timp de numeroase secole, apoi ia tot ce a înregistrat şi le supune magiei prelucrării sunetelor în neesenţial ce program.

Rezultatul? 8 piese, totalizând 75 de minute, care evocă peisaje sonice fantastice şi pustii. Piesele par că evoluează într-un mod vag, abia perceptibil, dându-ţi senzaţia că asişti la un Big Bang derulat cu încetinitorul. Nu există voci, nu există percuţie, nu există absolut nimic în afară de undele sonore vaporoase care te învăluie pe nesimţite şi te poartă lin într-un voiaj celest rezervat numai celor care posedă virtutea răbdării.

În timp ce ascult albumul, începe să mi se releve semnificaţia celor şase vocale identice care compun pseudonimul lui Derek. UUUUUU reprezintă însăşi esenţa muzicii drone/ambient: generarea continuă a unor sunete fluide, monotone, repetate ad infinitum, dar nu şi ad nauseam. The Astral Travels este un album sincer şi profund şi o adevărată bijuterie a genului. Faptul că este produsul unei minţi atât de tinere îl face cu atât mai intrigant.


http://www.megaupload.com/?d=LUQY7MZL

No comments:

Post a Comment